- A vizsgálatok és tapasztalatok alapján az érintett helyszínen a balesetek elsődleges oka az 50 kilométer/órás sebességkorlátozás be nem tartása – szögezte le a Magyar Közút. Hozzátették: több évvel ezelőtt egy halálos gyalogos gázolást követően a gyorshajtás megakadályozására épült ki sziget, illetve annak környezete is átépült, hogy az autósok lakott területen egy éles kanyar előtt ne lépjék túl a megengedett sebességhatárt.
Pécsi Norbert Sándor kommunikációs osztályvezető megjegyezte: ezen a héten esős időben tesztelve a burkolatot, szakembereik megerősítették, hogy a megengedett 50 kilométer/órával közlekedve a szakaszon, az biztonságosan használható, nem csúszik. „Mindezek ellenére szakembereink érdességi vizsgálatot végeznek a szakaszon, melynek pár hét múlva lesz eredménye.”
Pécsi Norbert Sándor továbbá felhívta rá a figyelmet, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában előkészítés alatt van a Páty nyugati elkerülő út, azaz Páty település és az M1 autópálya csomópontja közötti összekötő út létesítése, melynek részeként körforgalmú csomópont is épül majd az említett lassítósziget után a jelenlegi íves vonalvezetés megszüntetésével. Emiatt a jövőben még inkább kiemelt fontosságú lesz, hogy a járművezetők ne lépjék túl a megengedett sebességet, ezzel elkerülve az esetleges baleseteket.
Arról, hogy miként változik az érintett szakasz közlekedése az épülő bekötőút kapcsán itt írtunk.
(Fotók: Pátyi Önkormányzati Rendészet, Páty Község Tűzoltó Egyesülete, Hírkapszula)