Az autópálya Bicske és az országhatár közötti szakaszának bővítését a későbbiekben, több hullámban végzi majd el a kivitelező. A Bicske és Tatabánya közötti szakaszon a közeljövőben megkezdődik a bővítés, a szükséges építési engedély már megvan ehhez.
Molnár István, kiemelte, 2022 őszén több mint 1200 kilométernyi gyorsforgalmi út üzemeltetését és fejlesztését vette át a Magyar Közúttól az MKIF (Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.) Ennek a szervezetnek lesz a feladata a már említett bővítés.
Molnár István előadásából az is kiderült, hogy ami az M7-es autópályát illeti, annak jobb oldali (tehát a Balaton felé vezető) oldala az M0-ás és a Balatonvilágosi csomópont között teljes hosszban három sávosra bővül a következő években, a bal pályán pedig Balatonvilágos és Székesfehérvár között építik három sávosra az autópályát. (Innen Budapest felé pedig gyakorlatilag már kész a három sáv.).
A Magyar Építők tavalyi információi szerint az M1-es autópálya M0-ás csomópontjától a Bicske nyugat csomópontig tartó, összesen 23 kilométeres szakaszának 2x3 sávosra bővítése magában foglalja a meglévő pályaszerkezet teljes rekonstrukcióját, illetve:
(Forrás: feol.hu, fotó: magyarepitok.hu)